loading

Blog

date13 May
2025
Fiskalizacija 2.0 - Velika promjena u poslovanju koja dolazi 2026. godine

Fiskalizacija 2.0 - Velika promjena u poslovanju koja dolazi 2026. godine

Poštovani korisnici, pred nama je značajna promjena u poslovnom okruženju koja će utjecati na sve poduzetnike u Hrvatskoj. Projekt Fiskalizacija 2.0 donosi potpuno novi način izdavanja računa između poslovnih subjekata te njihovog izvještavanja prema Poreznoj upravi. Pripremili smo za vas ključne informacije o ovoj promjeni kako biste se mogli pravovremeno pripremiti.

Što je Fiskalizacija 2.0?

Fiskalizacija 2.0 predstavlja nadogradnju postojećeg sustava fiskalizacije koji će proširiti obvezu fiskalizacije i na bezgotovinske račune i transakcije između poduzetnika (B2B sektor). Svaki izlazni račun će se izdavati u elektroničkom obliku (eRačun) koji će se automatski slati kupcu i Poreznoj upravi.
Projekt je dio Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a pod vodstvom je Ministarstva financija i Porezne uprave. Nova fiskalizacija trebala bi postati obvezna od 1. siječnja 2026. godine.

Najvažnije promjene koje donosi Fiskalizacija 2.0

Prema Prijedlogu zakona o fiskalizaciji koji će stupiti na snagu 1. rujna 2025. godine, ključne promjene su:
•    Obvezno izdavanje eRačuna između poslovnih subjekata i njihova fiskalizacija
•    Od 1. siječnja 2026. svi obveznici PDV-a moraju izdavati i fiskalizirati eRačune u B2B poslovanju
•    Subjekti koji nisu u sustavu PDV-a od 1. siječnja 2026. moraju zaprimati eRačune
•    Od 1. siječnja 2027. i subjekti koji nisu u sustavu PDV-a moraju izdavati i fiskalizirati eRačune
•    Uvodi se jedinstveni šifrarnik za robe i usluge koji će biti obvezna klasifikacija (KPD)
•    Razmjena računa provodit će se putem pristupnih točaka (vlastitih sustava ili preko informacijskih posrednika)
•    Za male porezne obveznike bit će dostupna besplatna aplikacija Porezne uprave - MIKROeRAČUN

Prednosti koje donosi nova fiskalizacija

Nova fiskalizacija će imati višestruke koristi za poslovanje:
•    Povećanje transparentnosti - Porezna uprava imat će uvid u sve izdane račune i rokove plaćanja
•    Smanjenje administracije - Automatska obrada i zaprimanje e-računa eliminirat će potrebu za ručnim unosom
•    Digitalizacija poslovanja - Povećat će se učinkovitost poslovnih procesa
•    Manji broj obrazaca - Ukidaju se knjige IRA i URA, izvještaji RAD-1G, PPO, DON-H i PDV-F
•    Bolje praćenje tokova novca - Praćenje rokova i poštivanja plaćanja u realnom vremenu
•    e-Arhiva - Smanjenje troškova uredskog materijala i prostora za arhiviranje

Što poduzetnici moraju učiniti do kraja 2025. godine?

•    Osigurati softversko rješenje koje podržava izdavanje, zaprimanje i fiskalizaciju eRačuna
•    Prilagoditi interne procese novom načinu rada s računima
•    Educirati zaposlenike o novom sustavu

Kako se Infokom priprema za Fiskalizaciju 2.0?

Naš tim već radi na nadogradnji KORP sustava koja će omogućiti potpunu usklađenost s novim zakonskim odredbama. Pripremamo:
•    Podršku za izdavanje i zaprimanje eRačuna prema EU normi
•    Automatsku fiskalizaciju svih izdanih i primljenih eRačuna
•    Implementaciju obaveznog KPD šifrarnika u naše sustave
•    Integraciju s pristupnim točkama ili informacijskim posrednicima
•    e-Arhivu za sigurno čuvanje svih elektroničkih dokumenata
•    Podršku za izvještajne sustave prema Poreznoj upravi

Vremenski plan implementacije

Datum

Promjena

1. rujna 2025.

Stupanje na snagu novog Zakona o fiskalizaciji

31. prosinca 2025.

Rok za prijavu informacijskog posrednika

1. siječnja 2026.

Početak obvezne razmjene i fiskalizacije eRačuna za obveznike PDV-a

1. siječnja 2027.

Početak obveze izdavanja eRačuna za sve porezne obveznike

Ostanite s nama! 

U narednim mjesecima redovito ćemo vas informirati o svim novostima vezanim uz Fiskalizaciju 2.0 te o prilagodbama našeg sustava novim zahtjevima. Za sva dodatna pitanja, naš tim stručnjaka stoji vam na raspolaganju. Kontaktirajte nas putem uobičajenih kanala komunikacije.

Zajedno ćemo uspješno implementirati Fiskalizaciju 2.0 i iskoristiti prednosti koje ona donosi za vaše poslovanje!

Infokom tim

Ukoliko želite primati obavijesti o zakonskim izmjenama u našim programima i promotivnim akcijama, pretplatite se na naš newsletter.