loading

Blog

date15 lis
2020
Digitalizacija poslovanja

Digitalizacija poslovanja

Digitalizacija predstavlja upotrebu postojećih tehnologija i informacija za poboljšanje ili zamjenu poslovnih procesa, stvaranje profita i stvaranje okruženja za digitalno poslovanje, a informacija ima centralnu ulogu. Digitalna transformacija ima ogroman utjecaj na ekonomiju i društvo jedne zemlje. Ona predstavlja evoluciju koja će donijeti promjene i rast na svim poljima ako se ide u korak s njom. Digitalna transformacija odnosi se i na nove digitalne ponude, integraciju i optimizaciju sustava te jačanje digitalnih kapaciteta zaposlenika kroz treninge i edukacije.

Za uvođenje kvalitetnog digitalnog poslovanja važno je prepoznati svoju poziciju i koristi koje poduzeće može ostvariti digitalizacijom, zatim zauzeti odlučan stav i definirati vlastiti put prema digitalnom poduzeću te hrabro investirati u ono na što se poduzeće fokusira. Digitalno poduzeće koristi digitalne tehnologije kako bi stvaralo prihode i poslovne vrijednosti za kupce koristeći se inovativnim poslovnim strategijama, poslovnim procesima i interaktivnim korisničkim iskustvom. Najbolji primjer kako digitalizacija utječe na poslovanje mogli smo vidjeti u vremenu nemogućnosti odlaska na posao uslijed karantene. Tvrtke koje su i prije karantene prakticirale rad od kuće u vremenu karantene, brže su se prilagodile situaciji. Za rad od kuće potrebno je zaposlenicima omogućiti odgovarajuću infrastrukturu, nesmetanu komunikaciju i jednostavnu poslovnu suradnju.

Digitalizacija omogućuje poduzećima da povezuju klijente, podatke i procese, a sve u svrhu jednostavnijeg upravljanja i ažurnijeg poslovanja. Digitalna transformacija nije jednostavan proces te zahtijeva vrijeme i spremnost svih sudionika procesa na mijenjanje ustaljenih navika, te stjecanje novih obrazaca ponašanja i razmišljanja. Uloga zaposlenika je važna jer upravo zaposlenici najbolje poznaju svoje procese te je njihovo iskustvo i znanje ključan čimbenik za učinkovitu digitalnu preobrazbu tvrtke.

Uvođenje digitalnih rješenja u administrativnom segmentu zapravo je vrlo jednostavan proces jer je moguće započeti s uvođenjem digitalnih knjigovodstvenih isprava umjesto njihovih papirnatih inačica. E-računi, E-otpremnice, E-narudžbenice i slično, ne trebaju fizički prostor u uredima nego se pohranjuju u e-arhivu, odnosno neku vrstu cloud rješenja. Takvi dokumenti mogu se obrađivati, potpisivati, odobravati gdje god se nalazili dok god imamo pristup internetu. Zamisao rada u oblaku se oslanja na dijeljenje resursa preko mreže. Korištenje aplikacija u oblaku predstavlja i niže troškove koji se izdvajaju za desktop softver. Time smo skratili radne procese, smanjili smo vrijeme potrebno zaposlenicima za obradu i pretraživanje dokumenata u slučaju gubitka, izbjegli smo troškove za dodatan prostor, penale zbog izgubljenih dokumenata i slično.

 

Ukoliko želite primati obavijesti o zakonskim izmjenama u našim programima i promotivnim akcijama, pretplatite se na naš newsletter.