loading

Blog

date15 ruj
2025
Fiskalizacija 2.0 - često pitana pitanja i odgovori

Fiskalizacija 2.0 - često pitana pitanja i odgovori

Poštovani korisnici Prije nego što prođemo kroz vaša najčešća pitanja, još jednom želimo istaknuti što je potrebno za uspješnu implementaciju Fiskalizacije 2.0:
  1. Zadnja verzija naših programa za uskladbu baze artikala/usluga sa KPD šifrarnikom
  2. Dokup dodatnog modula E-računi za slanje i zaprimanje e-računa te E-izvještavanje
  3. Sklapanje ugovora s informacijskim posrednikom (FINA ili ePoslovanje) preko kojeg se šalju eRačuni, koji ih fiskalizira i vodi E-arhivu
 
Što je Fiskalizacija 1.0, a što 2.0? Fiskalizacija 1.0 uvedena je 2013. godine za promet gotovinom i kartičnim plaćanjima. Od 1. siječnja 2026. proširuje se na sve načine plaćanja u krajnjoj potrošnji - uključujući transakcijske račune, PayPal, Google Pay i druge digitalne načine plaćanja. Fiskalizacija 2.0 pokriva B2B (business-to-business) transakcijski promet kroz obveznu elektroničku razmjenu eRačuna između poslovnih subjekata. To je najveća digitalna transformacija hrvatskog poreznog sustava od njegovog uvođenja.
 
Kada se uvode obveze? Fiskalizacija se uvodi fazno:
  • 1. siječnja 2026.: obveznici PDV-a moraju izdavati i zaprimati eRačune
  • 1. siječnja 2026.: subjekti izvan PDV sustava moraju zaprimati eRačune
  • 1. siječnja 2027.: subjekti izvan PDV sustava moraju izdavati eRačune
 
Gdje će se primati eRačuni? E-računi će se primati u Knjizi ulaznih računa u programima Korp i Obrt. Program će vas pitati želite li pogledati vizualizaciju tog računa u PDF formatu te ga možete direktno proknjižiti u knjigu ulaznih računa. 
 
Tko ugovara ugovor s informacijskim posrednikom kad su u pitanju knjigovođa i komitent? Komitent ugovara s informacijskim posrednikom, osim ako nije drugačije dogovoreno. Ukoliko će knjigovođa slati i zaprimati e-račune umjesto komitenta, komitent mu daje punomoć. Shodno tome, komitent bi trebao snositi troškove slanja e-računa, osim ako drugačije nije dogovoreno na početku suradnje. 
 
Što je E-arhiva i trebam li ju ugovoriti? E-arhiva je obvezna i sastavni dio Fiskalizacije 2.0. Informacijski posrednici pružaju uslugu E-arhive u sklopu svojih rješenja. Ne morate ju zasebno ugovaravati jer je uključena u uslugu informacijskog posrednika. E-arhiva se smatra jedinom zakonski ispravnom, iako vam nitko ne brani da paralelno čuvate i papirnate račune.
 
Mijenja li se način rada s eRačunima u programu? E-računi se rade isto kao dosad. Jedina razlika je u načinu slanja. Nakon završetka izrade računa, umjesto opcije print, spremanja u PDF ili slanja emailom, birate opciju "Pošalji kao E-račun" te uz nekoliko klikova šaljete račun kao eRačun.
 
Je li se nešto mijenja korisnicima koji već koriste eRačune? Način rada se neće značajno mijenjati što se tiče osnovnih funkcionalnosti slanja i zaprimanja. Nastojimo dodatno pojednostaviti i automatizirati procese. Glavna novost je E-izvještavanje - obveza izvještavanja Porezne uprave o statusima eRačuna (naplata, odbijanje, evidentiranje) do 20. u mjesecu za prethodni mjesec.
 
Kome se obraćam ako želim da mi javna ustanova šalje eRačun? Javne ustanove već šalju eRačune putem FINA B2G sustava od 1. srpnja 2019. godine za sve dobavljače u javnoj nabavi. Obraćajte se računovodstvenim službama tih ustanova ili provjerite jesu li registrirani za elektroničku razmjenu računa.
 
Trebam li novi certifikat ako već koristim FINA eRačune? Ukoliko već koristite FINA B2B eRačune, neće vam trebati novi certifikat. Ako ste dosad koristili certifikat samo za B2G slanje (javna nabava), morat ćete proširiti funkcionalnost na B2B razmjenu eRačuna kod FINA-e. Za ePoslovanje nije potreban nikakav certifikat. 
 
Što je KPD šifarnik i kako se uskladiti? KPD (Klasifikacija proizvoda po djelatnostima) 2025 je obvezna šestoznamenkasta šifra koju morate dodijeliti svakom proizvodu i usluzi na eRačunu od 1. siječnja 2026.. Za firme koje rade s nekoliko usluga: Morate unijeti svoje usluge u bazu programa i dodijeliti im odgovarajuće KPD šifre. Možete mijenjati opise i cijene, ali sve stavke na računu moraju imati KPD šifru iz baze. Proizvoljno upisivanje artikala neće biti moguće. Tražilica KPD šifri dostupna je na službenim stranicama za lakše pronalaženje odgovarajućih šifri za vaše proizvode i usluge.
 
Što je E-izvještavanje? E-izvještavanje je obveza dostavljanja podataka o statusima eRačuna Poreznoj upravi: Izdavatelji eRačuna izvještavaju o:
  • Naplaćenim računima
  • Evidentiranim isporukama bez izdanog eRačuna
Primatelji eRačuna izvještavaju o:
  • Odbačenim ulaznim računima
Rok za izvještavanje: do 20. u mjesecu za prethodni mjesec.Dodatne informacije  
Pripremno razdoblje: Od 1. rujna do 31. prosinca 2025. porezni obveznici moraju prijaviti informacijskog posrednika i testirati svoje sustave. Kazne: Propisane su kazne za nepoštivanje KPD oznaka i drugih obveza novog zakona.
Ukoliko želite primati obavijesti o zakonskim izmjenama u našim programima i promotivnim akcijama, pretplatite se na naš newsletter.