Djelatnost turističkih agencija sastoji se u organiziranju i sklapanju ugovora o prijevozu, ugovora vezanih uz boravak turista u određenom mjestu, te pružanju drugih usluga svojim klijentima i sudionicima turističkog prometa, a sve u svrhu zadovoljenja potreba turističkih i drugih potrošača na putovanjima. Cjelovitija podjela zadataka turističkih agencija može se sistematizirati ovako:
Zakonom o pružanju usluga u turizmu definirane su usluge koje turistička može pružati, a te usluge mogu se pružati na nekoliko načina:
Ukoliko turistička agencija posluje u svoje ime i za svoj račun ona tada koristi svoje izvore odnosno resurse i snosi sve rizike popunjavanja kapaciteta odnosno prodaje svojih usluga. U slučajevima kada turistička agencija radi za tuđi račun, bilo to u svoje ili tuđe ime, rizik popunjavanja kapaciteta ne snosi turistička agencija već pružatelj usluge. Kada turistička agencija posluje u svoje ime, a za tuđi račun to znači da se agencija na tržištu predstavlja u svoje ime, ali koristi usluge drugih poreznih obveznika. Prema Zakonu o porezu na dodanu vrijednost u takvim situacijama je turistička agencija dužna primjenjivati posebni postupak oporezivanja. Kada turistička agencija posluje u tuđe ime i za tuđi račun, tada ona nastupa kao posrednik za što izdaje račun za svoju uslugu posredovanja.
PRIZNAVANJE PRIHODA TURISTIČKIH AGENCIJA
Prema HSFI, formiranje prihoda s naslova pružanja usluga, u slučaju da se transakcija i poslovni događaji mogu pouzdano procijeniti, poduzetnik prihod priznaje prema stupnju dovršenosti transakcije i događaja do datuma bilance. Ishod transakcije i događaja može se pouzdano procijeniti u slučaju kada su ispunjeni svi sljedeći uvjeti:
• iznos prihoda može se pouzdano izmjeriti
• vjerojatno je da će ekonomske koristi povezane s transakcijom i poslovnim događajem pritjecati kod poduzetnika
• stupanj dovršenosti transakcija može se pouzdano izmjeriti
• nastali troškovi transakcije i poslovnih događaja kao i troškovi dovršavanja događaja i transakcije mogu se pouzdano izmjeriti
Kada je riječ o računovodstvenom evidentiranju, ključno je napomenuti da prihodi uključuju samo primljene bruto priljeve ekonomskih koristi i potraživanja subjekta za njegov račun, isključujući iznose naplaćene u ime trećih strana. Temeljem navedenoga, u zastupničkom odnosu odnosno u poslovanju za tuđi račun, bruto priljevi ekonomskih koristi obuhvaćaju iznose koji su naplaćeni i ne rezultiraju povećanjem kapitala subjekta. Ti naplaćeni iznosi za tuđi račun slijedom navedenoga nisu prihodi. Umjesto toga prihod je iznos razlike u cijeni.
Ovisno o načinu poslovanja agencije ovisi priznavanje prihoda u poslovnim knjigama:
"Agencija.NET" je modularno softwersko rješenje namijenjeno agencijama orijentiranim na "Incoming turizam". Ukoliko vršite tuzemni booking smještaja (hoteli i privatni smještaj) za Vaše partnere (agencije) ili direktno za goste, organizirate transfere i izlete, pružate dodatne usluge poput prijave gostiju, prodaje suvenira isl. Agencija.NET Vam omogućava da značajno olakšate i modernizirate poslovanje.
Opće karakteristike programa Agencija.NET su: